torstai 30. elokuuta 2007

Ryhdistäytymisliike

Missä vaiheessa minusta, kaikkien opiskelijaluusereiden äidistä, tuli näin aikaansaava, järjestelmällinen ja tavoitteellinen??!! En tiedä, milloin muutos on tapahtunut tai mikä sen on saanut aikaan, mutta en aio valittaa. Sain sivuaineoikeuden tänään pohjoismaiseen filologiaan (kannatti lukea pääsykoekirja kahteen kertaan... NOT!), ja lukujärjestys on valmis. Mulla on koko syksyksi säälittävät 14 viikkotuntia, ja saan silti 30 opintopistettä! Voisin halata itseäni, niin tyytyväinen olen itseeni juuri tällä hetkellä :P

Oon sopeutunut elämään "aamuyöstä" yllättävän hyvin, vaikka elimistö elääkin vielä seitsemän tuntia jäljessä. Univaikeuksia ei oo, mutta kahvinhimo iskee vasta neljän maissa iltapäivällä :SSS Ilmastonvaihdos sen sijaan aiheuttaa suurempia ongelmia: en osaa vielä suhtautua sateeseen ja kylmään vallitsevina olosuhteina, vaan oletan edelleen aamuisin että ulkona automaattisesti paistaa aurinko ja on vähintäänkin kuuma, ja petyn sitten, kun astun ovesta ulos hyiseen viimaan... (EHKÄ hieman liioittelen, mutta 30 asteen pudotus tuntuu yllättävän pahalta)

Uudet opiskelijat on saapuneet Turkuun, ja Yo-kylän liepeillä ja varsinkin kampusalueella kulkee tiuhassa tuutorryhmiä ihmettelemässä opiskelijaelämän ihmeitä. Oon törmännyt jo yhteen uuteen ex-tykkiläiseen turkulaiseen (mikä meitä kaikkia oikein vetää tänne?). Elsi pyöräili tänään mua vastaan kun olin menossa kuulemaan tuomiotani (sivuaineoikeuden suhteen...), ja melkein kaatui kun jäi kuikuilemaan, että oliko se... Oli se, tai siis olin mä. Se opiskelee kuulemma konservatoriolla :)

Mistä tuli muuten mieleen, että tarvitsen töitä, todella pahasti...! En edes halua ajatella kuinka monta sataa olen kesän jäljiltä miinuksen puolella, ja haluaisin uuden pyörän ja noin miljoona muuta asiaa. Olin eilen kaupungilla, ja shoppailin mm. kahvinkeittimen ja muumimukin (oli pakko kun se oli alessa). Jäi jotenkin Amerikka päälle, tällä kertaa ne vain ei valitettavasti oo isin rahoja joita tuhlasin :S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti