tiistai 13. marraskuuta 2007

Väriä elämään

Mua on alkanut ahdistaa mun vaatevaraston ankeus, kun lähestulkoon kaikki uudet vaatteet on ruskeita, harmaita tai mustia. Ne on ihan okei siinä mielessä, että ne sopii kaiken kanssa, mutta ei siinäkään ole mitään järkeä, että käyttää niitä vain keskenään. Kai sekin sitten piristää mieltä kun katselee riemunkirjavaa journalia. Eikä mulla juuri nyt ole varaa ostella vielä lisää vaatteita, vaikka mieli tekisikin, oon viime viikon aikana tuhlannut aika huolella. Oikeastaan mulla ei edes olisi niin kova morkkis siitä, koska OIKEASTI tarvitsin uusia vaatteita (sitä paitsi synttärit on viikon päästä!), mutta äiti oli nimenomaan painottanut, etten kauheasti tuhlaa täällä vähiä varojani vaatteisiin, kun voin sitten kuukauden päästä ostaa Amerikasta halpoja vaatteita isin rahoilla. No, molempi parempi!

En jaksa tänään olla kovin synkkänä moisesta pikkuasiasta kuin rahahuolet, koska päivällä satoi lunta (mukavaa vaihtelua viikonlopun taukoamattomaan vesisateeseen :P) ja nyt on kodikkaan pimeää, kynttilä palamassa tyhjässä Seppi Landmann -viinipullossa ja oon siivonnut kunnolla jo toisen kerran alle viikon sisään! Lisäksi sain nelosen unkarin tentistä, oon saanut italian tehtäviä tehtyä ja isänpäiväkortin lähetetyksi (vihdoin, toivottavasti isi ei tuu kotiin Chilestä ennen kuin kortti ehtii perille!). Ihanan aikaansaava olo, eikä tulevatkaan koulutyöt ahdista kovin pahasti. Aion tänään vielä kirjoittaa vähän portfoliota ja tällä viikolla aloitan seuraavaan unkarin tenttiin lukemisen. Kävin jo välitunnilla Fennicumin kirjastossa tutkimassa tenttikirjoja, ja ne vaikuttaa ihan sairaan mielenkiintoisilta (:SSS). Oikeastaan nyt voisin keskittyä stressaamaan autokoulun 2-vaiheesta, joka mun pitää suorittaa kuukauden sisään (apua...), ja vaihdosta jonka eteen mun pitää vähitellen ruveta tekemään jotain, jos haluan ensi vuonna päästä lähtemään yhtään mihinkään.

Juuri nyt huvittaisi tosin vain istua facebookissa hoitamassa sosiaalista elämääni (:S). Alunperin olin sitä mieltä, että jos oon tähän asti voinut elää ilman galleriaa ja muita vastaavia yhteisöjä, joissa "kaikki muutkin" on, voin aivan yhtä hyvin elää ja olla onnellinen ilman facebookiakin, mutta enpä tainnut loppujen lopuksi olla kovin vaikea suostuteltava :). Tuntuu, että ihan parissa viikossa koko touhu on äkkiä levinnyt käsistä niin, että ihan KAIKKI tosiaan on siellä tai jos joku ei olekaan, ei voi olla kovin tuntemisen arvoinen tyyppi...(vitsi-vitsi) Jopa mun äiti (joka ei taivaan kiitos ymmärrä niin tietokoneen kuin facebookinkaan päälle juuri mitään) painosti mut lisäämään itsensä kaverikseen sinne. Täytyy nyt hieman miettiä mitä sielläkin puuhaa...

Hmm, viikko vielä jäljellä elämäni toista vuosikymmentä, sitten siirryn kolmannelle. Kuulostaapa pirteältä... Viisi viikkoa koulua tälle syksylle, ja sitten lähden taas Amerikkaan, hallelujaa! Mua ei juurikaan nyt innosta itse joulu, jonka joudun taas viettämään ihan epä-joulumaisessa (vaikkakin muuten tosi miellyttävässä) ilmanalassa ilman Joulurauhan julistusta, joulusaunaa ja Samu-sirkan joulutervehdystä, mutta joulunalusaika on silti ehdottomasti yksi lempiajoistani vuodessa. Tykkään pimeästä, jouluvaloista kaupungilla, joulusuklaista, kynttilöistä ja siitä taianomaisuudesta, jonka viimeistään ensilumi tuo! Kahviloissa on ihana istua juomassa glögiä (mieluiten terästettyä!) ja suunnittelemassa joululahjoja ja pikkujouluja tai lukemassa naistenlehtien joulunumeroita... Eikä sekään ole yhtään hassumpaa, että saan sitten kaiken tän fiilistelyn jälkeen pakata joulunpunaisen matkalaukkuni ja matkustaa Atlantin tuolle puolen, missä joululle ei ole mitään odotuksia. En ainakaan pety niin kuin niin monena vuonna aiemmin, kun lapsuuden joulutunnelmaa ei vain kertakaikkiaan voi enää saavuttaa. Ja sitäkin kivempaa sitten, kun taas vuoden (tai kahden) päästä pääsen viettämään oikeaa Suomi-joulua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti