maanantai 23. maaliskuuta 2009

Muisteloita

10 vuotta sitten minä...
1. Pukeuduin enimmäkseen collegepaitoihin ja trikoisiin tai verkkareihin
2. Pelkäsin aivan tolkuttomasti pimeää metsää, mutta lähdin silti sinne retkeilemään suunnilleen parin viikon välein. Maha sattui aina etukäteen pari päivää, kun jännitin niin kamalasti...
3. Toivoin, että yläasteella olisi kivempaa kuin minimini-kokoisessa koulussani ja saisin paljon uusia kavereita. Boy, was I wrong.

5 vuotta sitten minä...
1. Aloin vähitellen viihtyä koulussa ja tajuta että ihmiset voi oikeasti haluta olla kivoja mulle.
2. En pelännyt enää pimeää metsää vaan lähinnä pikkuvartsujen vaativaisia vanhempia. Partio oli aika pitkälti mun elämäni.
3. Podin (ainakin silloisen päiväkirjani mukaan) myöhäistä teiniangstia ja pohdin iltaisin voisiko olla mahdollista että olen vaihtunut synnytyssairaalassa.

3 vuotta sitten minä...
1. Surin jo etukäteen sitä, että pitää lähteä TYKistä ja samaan aikaan en malttanut odottaa muuttoa. Ihan mihin vain, Turkuun, Tukholmaan, mitä kauemmas, sen parempi.
2. Esitin stressaavani yo-kirjoituksia, vaikka nautin tosi paljon kaikesta abivuoteen liittyvästä, jopa kirjoituksiin lukemisesta (erityisesti matikan :)
3. Harmittelin sitä etten ollut pari vuotta nuorempi niin että mulla olisi ollut jokin hyvä syy lähteä mukaan Amerikkaan.

Vuosi sitten minä...
1. Olin koko ajan menossa: sitseillä, kuoromatkalla, erinäisten ihmisten synttäreillä, Amerikassa...
2. Tuskaannuin silti jatkuvasti siihen, miten jumissa mun elämäni tuntui olevan, miten mikään asia ei ikinä muuttunut mihinkään suuntaan, vaan aina palasin samoihin tilanteisiin, samoihin paikkoihin, samojen ihmisten kanssa.
3. Olin ekaa kertaa aikoihin koko kesän Suomessa ja ekaa kertaa ikinä koko kesän töissä.

Viimeisen vuoden aikana minä...
1. Olen kai vihdoin oppinut pitämään huolta itsestäni.
2. Olen ryhdistäytynyt yliopistolla, ja sen seurauksena saanut paljon uusia kavereita ja päätynyt välillä aika randomeihin tilanteisiin.
3. Sain kodin ja perheen takaisin Suomeen.

Eilen minä...
1. Sain auringosta niin paljon energiaa että project paperin kirjoittamisen lomassa (joka muuten sujui hämmästyttävän hyvin) piti vähän hyppiä ja tanssia musiikin tahtiin omassa huoneessa.
2. Olin sosiaalisessa humalassa, söin hyvää kakkua, nauroin ja tanssin ja olin iloinen...
3. Päädyin palaamaan kotiovelle hieman kyseenalaisessa seurassa ja poikkeamaan matkalla posankan takana puskassa kaivelemassa geokätköä :S (ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan ni tää kyllä tapahtui tänään)

Tänään minä...
1. Heräsin liian myöhään janoisena, päänsärkyisenä ja muutenkin hämmentyneenä
2. Olen pian viisi tuntia yrittänyt kerätä itseäni viimeistelemään sen eilisen project paperin että voin palauttaa sen huomenna ennen Tampereelle lähtöä. Keskittymiskyky on ihan nollassa.
3. Pakkaan ehkä vielä tavarat siinä toivossa että mukaan tulisi edes jotain niistä monista tavaroista jotka mun on vihdoin pakko muistaa viedä kotiin!

Huomenna...
1. Oon toivottavasti tosi tehokas ja meen aamulla yo:lle, palautan pari työtä sekä kirjan viikonloppulainasta
2. Istun pari tuntia junassa ja luen Sinuhea.
3. Meen illalla Hervantaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti