perjantai 6. marraskuuta 2009

Näin kulutan aikaa... kammpuksen mäkkärissä

Mun pitäisi kaiken järjen mukaan olla kämpillä lukemassa tenttiin tai tekemässä rästikäännöksiä, tai jotain niistä muista miljoonista asioista joista olen stressannut koko viikon. Mutta voinhan kuitenkin vielä hetken jumittaa mäkkärin nurkassa selailemassa netistä Milanon nähtävyyksiä...

Maanantaina äiti ja isi tulee vierailulle, joten alkuviikon vietän tiiviisti niiden seurassa. Keskiviikkona on partioryhmän johtajien suunnittelukokous, johon munkin pitäisi vähän valmistautua, ja sitten torstaina lähden Milanoon. Ja iloisesti seuraavalla viikolla odottaa suuri välitenttisuma, josta sain kuulla ihan vasta pari päivää sitten. Jeeees! Luen kai junassa... Tai sitten en vain lue. Onneksi samalle viikolle osuu kaksi Tärkeää Tapahtumaa, vieläpä samalle päivälle, nimittäin mun syntymäpäiväni (enkä taaskaan tee aiheesta yhtään suurta numeroa, sen päivän kohdalle mun kalenteriin ei voi enää pienen koristeluoperaation jäljiltä kirjoittaa mitään...) ja fête du beaujolais! Kyseessä on jonkinlainen kaupunkifestivaali, jolloin kaikki ulostautuvat kaduille juomaan beaujolais-viiniä. Ihanaa, koko kaupunki juhlii mun syntymäpäivääni :)

Mutta siis palatakseni tämänhetkiseen todellisuuteen, lähden varmaan pian takaisin Berlioziin. Pesemään Kaisan kanssa pyykkiä, opiskelemaan ja olemaan Fiksu ja Vastuullinen Anna, joka ei esimerkiksi vietä iltaansa yhteiskeittiössä epämääräisessä seurassa opettamassa uusia ranskalaisia kavereita laulamaan Helan gåria. (tuli tässä kuitenkin mieleen, että huomiseksi mut on jo kutsuttu syntymäpäiville... päivänsankarin olen tavannut useimmiten yläosattomissa - hän siis, en minä - ja tunnen hänet nimellä Gegette. mainiot juhlat varmasti)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti