tiistai 4. elokuuta 2015

Master of the universe

No ei nyt ihan. Mutta nyt voin vihdoin julkistaa suuren suuret (lol) uutiseni: pääsin opiskelemaan! Vieläkin tosin hetkittäin pelkään, että ne keksivät siellä tiedekunnan kansliassa että hups lähetettiin väärälle tyypille se hyväksyntäkirje... Ei kai ne enää kuitenkaan voi perua?!

Tuntuu, että kaikki muut uskoivat mahdollisuuksiini tämän suunnitelman suhteen enemmän kuin minä itse. Maxime, äiti, työkaverit, suosittelijaksi suostuneet kollega ja entinen opettaja... Mulla oli hyvin skeptinen olo, koska pohdin tätä samaa siirtoa jo viime vuonna, ja silloin Brysselin ranskankielisessä yliopistossa oltiin sitä mieltä, ettei mun kannata edes hakea, kun taustani ei ole opinto-ohjelmaan sopiva. Tämän vuoden tammikuussa mailasin kuitenkin flaaminnkieliseen yliopistoon, kun tajusin, että tämä opinto-ohjelma on joka tapauksessa englanniksi, ja sieltä vastattiin erittäin kannustavasti, että ehdottomasti haet.

Keräsin sitten dossierin kasaan, uskaltauduin pyytämään suosituksia, ja vuodatin sydämeni hakemuskirjeeseen. Huomasin viime hetkellä, että mulla ei ole riittäviä todisteita englannintaidoistani, joten varasin ajan TOEFL-testiin (ärsytti heittää 245 dollaria "hukkaan", mutta arvelin, että pakko yrittää, kun on näin pitkälle mennyt) ja sain sen ihan heinäkuun lopulle. Ilmoittautumisaika päättyy 11.8. ja tulokset testistä tulevat "noin kymmenessä päivässä". Vähän kylmää hikeä pukkasi. Sain sentään uutta pontta treenaamiseen, kun joskus heinäkuun puolivälissä sain sähköpostiin ehdollisen hyväksymiskirje. Ehtona siis vähintään 90/120 TOEFLissa.

Ja arvatkaa paljon mä sain? 118/120! Satakaheksantoista! Apua, mikä vitsi. :'D Eka ajatus tuloksen nähtyäni oli taas, että mun tulokset on sekoittunut jonkun muun kanssa. Toka oli tietenkin, että mistä (ja miksi) ne kaksi pistettä on jäänyt vajaaksi, ja olishan mun nyt oikeastaan pitänyt saada täydet. Vaatimattomuus kaunistaa jne.

Ensi vuonna olisi siis tarkoitus istua ensin yhdeksästä viiteen töissä ja sitten kuudesta yhdeksään luennoilla kaikkina arkipäivinä. Hieman kylmää tämä ajatus, ja muutenkin kauhistuttaa, että miten ikinä selviän opinnoista ja toisen gradun kirjoittamisesta ja että olenko tarpeeksi fiksu ja ahkera ja onko tässä nyt mitään järkeä. Sitten kuitenkin, musta on ihanaa ajatella luennoilla istumista ja uuden oppimista. Aivoni kaipaavat jotain haasteita, ja mieleni toivoa siitä, että pääsen johonkin eteenpäin elämässä.

Jännää ja kivaa ja kauhistuttavaa.

4 kommenttia:

  1. Jee! Mitä meet opiskelemaan? Mulla on yks kaveri, joka parhaillaan tekee maisteria VUB:llä! Mä uskon et siitä on varmasti suuri etu jatkossa, että opiskelee jotain ihan eri alaa oman tutkinnon lisäksi :)

    VastaaPoista
  2. Höh! Ärsyttää - joka kerta kun kommentoin puhelimella, kommentoi ei menekään perille. Kommentoin tähän siis tänään aikaisemmin, että hienoa kuulla et säkin meet osittain takaisin koulun penkille! Mitä meet opiskelemaan? Mun yks hyvä kaveri tekee just parhaillaan maisteria VUB:llä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl se tuli, mutta mä en huomannut eilen julkaista sitä! Sori :( Välillä ei muka vaan ehi tänne bloggeriin päivän aikana... Ehkä mun pitäis ottaa kommenttien valvonta pois vähäksi aikaa ja katsoa, rupeaako taas tulemaan hirveesti spämmiä.

      Meen opiskelemaan vuoden maisteria Euroopan integraatiosta (sciences politiques, siis :)). Uskoisin, että tää vois auttaa työnhaussa just täällä Brysselissä, toivottavasti jossain muuallakin, jos nyt elämä (eli Maximen työ) meidät jonnekin toiselle laidalle Eurooppaa taas heittää...

      Poista
    2. Hahah, kun olin postannut ton jälkimmäisen kommentin, huomasin, et sul oli se hyväksyntä päällä :D Oh well. :D
      Kuulostaa hyvältä ja mielenkiintoiselta, ja varmasti tosi hyvä kombo sun edellisiin opintoihin! Exciting!

      Poista