keskiviikko 7. maaliskuuta 2007

Yksi turha entry lisää

Mun ei todellakaan pitänyt tulla tänne nyt vaan huomenna paremmalla ajalla, mutta kun väsyttää ja on ihan kamala pissahätä niin en voi keskittyä esim lukemiseenkaan. Taru on suihkussa enkä pääse vessaan ja hammaspesulle enkä voi siis mennä vielä nukkumaan argh!

Oli kamalan rankkaa palata takaisin kouluun, vaikka mun tän viikon pisin päivä olikin eilen, kun mulla oli peräti kaksi tuntia koulua... Tän viikon luennoista yli puolet on peruttu, kun meidän opettajat lähti hummaamaan (virallisesti työmatkalle) Montrealiin. Kyllä mun mielestä silti on ihan oikeutettua olla aivan kuolemanväsynyt jo tiistaina:SSS Asiaan voi vaikuttaa myös se, että toisin kuin viime viikolla, oon taas koko ajan menossa ja sitten eilisten kuoroharjoitusten jälkeen nukuin koko yön kamalan levottomasti ja heräilin vähän väliä toteamaan, että kyllä, edelleenkin mulla soi päässä Schlagt Künstler die Pauken. Vähemmästäkin tulee hermoraunioksi. Onneksi huomenna pääsee the Crashin keikalle, saa ainakin jotain huomattavasti laadukkaampaa päähän soimaan kuin kuorosovitus saksankielisestä juomalaulun tapaisesta...

Meillä oli tänään ensimmäistä kertaa simultaanitulkkausta, jota oon odottanut jo pitkään kauhun ja innostuksen sekaisin tuntein. Tänään ei tosin päästy vielä ihan asiaan, vaan harjoiteltiin vain toistamalla opettajan puhetta samaan aikaan kun kuunteli sitä, ensin ranskaksi ja sitten suomeksi. Taivas vain tietää mitä itse tulkkauksesta tulee, kun tuokin osoittautui lähes mahdottoman vaikeaksi yksinkertaisille insinöörinaivoilleni. Voitte kokeilla itse miten kivaa on puhua tietämättä onko omassa puheessa lainkaan intonaatiota tai tulevatko tavut ulos suusta oikeassa järjestyksessä:SSS Ja tää ei oikeastaan ollut niin tärkeä juttu, että olisin halunnut kirjoittaa siitä tänne, mutta olisi vain ollut niin kivaa osoittautua kerrankin luonnonlahjakkuudeksi jossain. Varsinkin kun tykkään tulkkaamisesta oikeastaan aika paljon... Se vaatii kamalasti keskittymistä mutta on omalla tavallaan tosi palkitsevaakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti