lauantai 7. maaliskuuta 2009

Never say never...

Viime kesänä vannoin itselleni, etten enää ikinä halua kuulla poikkipuolista sanaa Raumasta, mutta jotenkin nyt kun kesä lähestyy ihan liian nopeasti ja motivaatio kesätöiden hakemiseksi sen kuin laskee, alkaa tuntua jälleen ihan houkuttelevalta ajatukselta että parilla puhelinsoitolla voi varmistaa itselleen kokopäiväisen työn toukokuusta elokuulle. Erityisesti koska haluan tilillä olevan hiukan ylimääräistäkin ensi vuotta varten... Laitoin Olkiluotoon sähköpostia, tällä viikolla oon puhunut parinkin eri ihmisen kanssa puhelimessa, ja nyt näyttää siltä että pääsen noin 97% todennäköisyydellä takaisin sinne. (Ainoa este tälle olisi joku häiskä, Tuomas nimeltään, jonka kanssa asiasta on muodon vuoksi vielä luvattu neuvotella. Please, Tuomas, if you hear me...!) Valikoiva muistini on jo alkanut tehdä listaa kaikista Raumalla asumisen ja Olkiluodossa työskentelemisen hyvistä puolista, joista ehkä tärkeimmät on se että oikeasti tykkäsin työstäni tuolla ja sekin ettei tarvitsisi asua äitin kanssa samassa huushollissa kuin viikonloppuisin :SSS

Onpahan ainakin kesätyöt poissa päiväjärjestyksestä, ja voin ruveta panikoimaan sitä, miten ehdin saada kandin valmiiksi (mulla on paperilla vasta epämääräinen ajatus aiheesta sekä jotain taustakirjallisuutta, josta oon oikeasti lukenut vasta ihan murto-osan). Olin tänään Signumin kirjastolla jälleen etsimässä inspiraatiota ja hakemassa vertaistukea, jota sieltä kyllä onneksi aina löytääkin. Lähdin parin tunnin jälkeen huojentuneena kun huomasin ettei muillakaan ole vielä ihan hirveän selkeitä suunnitelmia ja kirja mukanani että voin viikonlopun aikana vielä kokea jonkin valaistumisen aihevalintani suhteen. Ulkonakin paistoi aurinko aivan ihanasti, mulla oli kevättä rinnassa eikä Suomessa olo ahdistanut enää yhtään niin paljon. Sitten, pläts, mun laukkuni levisi vesilammikkoon Assarin edessä... Se kirjastosta lainattu taisi olla viimeinen pisara kun laukkuparka oli jo valmiiksi täyteen ängetty kaikkea tuikitarpeellista tilperhööriä, ja ai niin, olihan siellä mun tietokonekin :P

Tällainen päivä tänään, osittain aika seesteinen, välillä vähän maaninenkin ja sitten tasaisin väliajoin pudotus maan pinnalle...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti