keskiviikko 12. elokuuta 2009

Perus Ilta Päivä Jumitus

Käyn samaa tahtia tietokoneeni kanssa. Hii-ita-aa-aas-ti. Aamulla oli hirveän reipas olo, mutta viimeistään lounaan jälkeen katse alkaa aina vähitellen muuttua lasittuneeksi ja itsesensuuri laskee (seuraus: juttujen taso on todella huono). Ja vatsakin on vähän kipeä. Viime perjantaina makasin terkkarin luona puolisen tuntia kylkiasennossa samalla kun musta otettiin kaikki mahdolliset testit. Lopputuloksena oli kuitenkin vain, että mun hemoglobiini on hyvinhyvin alhainen (samoin verenpaine mutta se on ihan normaalia) ja että vatsakrampit saattavat olla stressin aiheuttamia psykosomaattisia oireita. Rautakuuria en tällä kertaa saanut vaikka joskus oon saanut kun mun hemoglobiini on ollut paljon korkeampikin. Se voisi kuitenkin ärsyttää mahaa. Huoh.

Nyt haasteena on yrittää muuttaa melko yksipuolinen syön-mitä-milloinkin-mieli-tekee ruokavalio terveelliseksi, rautapitoiseksi ja raudan imeytymistä edistäväksi ruokavalioksi. Iso huoh. Ruokahalu on laskenut toimistolla nuokkuessa nollaan, joten oon tsempannut itseäni syömään ostamalla itselleni kaikkea hyvää. Ei mitään varsinaisesti herkku-herkkuja, mutta oon vetänyt johonkin käsittämättömään himoon maitoa, jugurtteja, rahkaa ja vanukkaita. Lämmintä ruokaa oon laittanut keskimäärin kerran viikossa, lihaa syön nykyisin melkein ainoastaan kotona käydessäni. Ei kovin hyvä yhtälö siis kaiken kaikkiaan.

Säännöt:
EI maitotuotteita EIKÄ kahvia ruoan yhteydessä
samalla aterialla c-vitamiinipitoista ja rautapitoista ruokaa

Ei kuulosta vaikealta. Ei tän pitäisi olla vaikeaa. Mä tykkään laittaa ruokaa ja miettiä tällaisia asioita. Juuri nyt vain turhauttaa, kun tiedän että mulla on enää pari viikkoa eloa ja oloa täällä jäljellä, joten en jaksa panostaa. Toivon että viikot kuluisivat nopeasti ja pääsisin pian taas johonkin missä mulla on varaa syödä jonkun muun laittamaa ruokaa.

Oon mä vähän kuitenkin panostanut hyvinvointiini: toin vihdoin kotoa oikean tyynyn (sen pienen tilalle joka meinas jäädä Karkkilaan) ja oon nukkunut huomattavasti paljon paremmin kuin muutaman edeltävän viikon aikana. Viime yönä tosin heräsin kahden aikaan, enkä ensin tajunnut miksi, mutta sitten huomasin avoimesta tuuletusikkunasta käyvän kylmän viiman ja ulkoa kuuluvan sateen ropinan. Nousin työntämään ikkunaa pienemmälle ja juuri silloin pamahti ja välähti yhtäaikaa. Tosi upea ukkosmyrsky!

Tänä kesänä oon viihtynyt jo paljon paremmin Raumalla, mutta siitä huolimatta: ONNEKS enää 12 työpäivää jäljellä! Ja pian on taas viikonloppu ja pääsen kotiin lepäämään peräti kahdeksi päiväksi. En oo pysynyt taas yli kuukauteen kunnolla paikoillani viikonloppuisin ja sen kyllä huomaa vireystilassa. Tosin Karkkila-seikkailu oli kaikkineen jotain niin uutta ja eksoottista että se vähäisestä unesta huolimatta virkisti :D


12 aamua
32 päivää Ranskaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti