tiistai 22. joulukuuta 2009

Umbrella!

Leave me a comment saying "umbrella," and I'll respond by asking you five questions so I can get to know you better. Update your journal with the answers to the questions, and include this explanation in the post and offer to ask other people questions.
 1. Kauanko oot nyt joululomalla Suomessa?

Kaks viikkoa. Meillä alkaa syyslukukauden viimeinen viikko 4. päivä tammikuuta, joten palaan jo lauantaina heti uudenvuoden jälkeen. Kaisa laskeskeli jo joskus lokakuussa kalenterin kanssa, miten se saisi maksimoitua Suomessa vietetyn ajan, mutta mulle kaks viikkoa lomaa on ihan riittävästi. Mulla ei ole ikinä täällä mitään tekemistä (lähinnä koska omaa laiskuuttani mökkiydyn Kalkkuun), meillä ei ikinä ole ketään kotona (...) ja sitä paitsi, kyllä mä ehdin sitten vaihtovuoden jälkeen taas viettää ihan riittämiin aikaa Suomessa. Sitä taas en tiedä palaanko ikinä enää juuri Grenobleen. (kuin pitkästi voi vastata näinkin yksinkertaiseen kysymykseen...?)

2. NO KERRO NY LISÄÄ MAXIMESTA! Esim. ikä, ulkonäkö, kengännumero, pääaine ja onko sillä ollut pienenä marsua.

Marsusta en tiä, mutta niillä on kissa. Se on mua melkein tasan kolme vuotta vanhempi, kengännumeroa en tiä mutta on isompi kuin mulla ja pienempi kuin mun pikkuveljellä eli joku 40-47. Se lukee jotain kemiajuttua ja siitä valmistuu nyt keväällä insinööri. Ja se hakee syksyksi töitä Suomessa Ü Sen vanhemmat asuu noin 50 kilometrin päässä Grenoblessa pikkukylän keskustassa ja ne omistaa sekatavarakaupan jonka yläkerrassa ne asuu. Maximella on pikkuveli josta tulee ravintolakokki ja joka rakentaa niille kotiin omaa elokuvasalia. Ulkonäköä EN aio ruveta selostamaan vaan saatte ihan ite nähdä joko kun tuutte mua moikkaan keväällä Ranskaan tai sit kun se tulee Suomeen käymään ;) Mutta kuten Anna sanoi, aika ranskalaisen näköinen (mun mielestä ehkä jopa vähän italialaisen...?)

3. Ootko tällä hetkellä ajatellut muuttaa ihan kokonaan Ranskaan ennemmin tai myöhemmin, vai ootko edelleen kuitenkin sillä kannalla, että huolimatta Maximesta ja muista Ranskan kivoista asioista susta tulee ihan vaan tylsästi suomalainen kääntäjä tai joku vastaava?

En mä osaa tehdä suunnitelmia ihan hirveän kauas tulevaisuuteen. Tämän hetken suunnitelma on palata viimeistään syksyllä Suomeen ja hoitaa opiskelut loppuun (mieluiten siinä kahdessa vuodessa) ja sitten olisin vapaa lähtemään ihan mihin vain huvittaa. Tällä hetkellä ajatus siitä että viettäisin ihan koko loppuelämäni Suomessa ahdistaa aika paljon... Ranskassa viihdyn hyvin, mutta toisaalta maailmassa on vaikka kuinka paljon uusia ja jänniä paikkoja. Saa nähdä :)

4. Mikä on kivoin vaate/tavara mitä oot ostanut Ranskasta?

Juuri tällä hetkellä kivoimmalta tuntuu superpaksu neuletakki, joka ei ole todellakaan nätein tai edustuskelpoisin vaatteistani tai edes erityisen ranskalainen, mutta ehdottomasti lämpimin... Mutta oikeastaan... vaikea sanoa. Eniten oon varmaan käyttänyt mun ruskeaa nahkalaukkua jonka ostin 8 eurolla torilta. Ja rakastan mun uutta talvitakkia!

5. Entä paras ruoka, mitä oot siellä syönyt?

Hui, niitä on ihan kauhean paljon (ja sen kyllä näkee, varoitan jo etukäteen...)! Suolaiset crepit, jouluhalko, churrosit, kaikki ihanat juustot... Kivointa on ehkä tehdä raclettea isolla joukolla! Ruoka siinä ei ole ihan hirveän erityistä (keitettyjä perunoita, leikkeleitä ja raclette-juustoa jota sulatetaan ja kaadetaan kaiken päälle) mutta tilanteena se on aina yhtä mukava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti