keskiviikko 25. elokuuta 2010

Sillä välin

Ihmeen sumea olo. Ihan kuin ulkona vallitseva kylmä, harmaa sadesää olisi asettunut asumaan pääni sisälle. Suomi on yhtä aikaa tuttu ja aivan vieras, ihmisten tavat outoja ja silti tunnistan: noinhan itsekin teen. Kaupunki tuntuu liian avaralta ja matalalta. Löysin joitain vanhoja ja uusia paikkoja, kävin Amurin Helmessä ekaa kertaa elämässäni (ja luulen että monsieur sai aivan väärän kuvan suomalaisista kun puhelias karjalaisrouva innostui "keskustelemaan" hänen kanssaan. ai puhutaanko täällä ihan tuntemattomille noin vain? vaikka mikäs minä olen sanomaan mikä on tyypillistä ja mikä ei, ärsyttää paljon itseäkin kun joku ihmettelee miten voin puhua ja nauraa niin paljon vaikka olen suomalainen!). Kahvilassa oli kotoisa olo, kuin sukujuhlissa kun kovaäänisesti nauravat ja höpöttävät tädit valtasivat viereiset pöydät ja istuttiin siinä juomassa Laitilan limonaadia ja syömässä karjalanpiirakkaa.
 
Olen olotilojen välissä enkä oikein osaa olla. En saa kiinni arjen rytmistä, en tiedä  missä pitäisi olla ja mihin aikaan. Aterioiden välillä on koko ajan nälkä, mutta sinnittelen että oppisin taas syömään "suomeksi". Huone näyttää kaatopaikalta, mutta pakkaamisen ja muuton edistämisen sijaan tongin laatikoista kaikkea jännää roinaa. Joka pitäisi oikeastaan laittaa roskiin tai äitin kirpparikeräykseen. Mutta mähän vain vähän katson... Ja herra isä sentään mulla on paljon tavaraa! Kun on vuoden pärjännyt vain murto-osalla kaikesta tästä, luulisi luopumisen olevan helppoakin, mutta kun oikeastaan kaikki mun tavara on kuitenkin kauhean tarpeellista! Vai mitä sanotte siitä että mulla on (isohko) laatikollinen täynnä keskeneräisiä kosmetiikkapurkkeja. Kyl mä niitä kaikkia käytän, vähän vaihtelevasti vaan...

Päässä pyörii taas paljon sitku-ajatuksia, lähinnä liittyen tähän muuton keskeneräisyyteen. Mutta jos vain päättäisin että juuri nyt voi olla ihan yhtä kivaa, ellei kivempaakin? Vielä ei oo pakko mitään, ja tämä olotila on lähes aina tavoitteenani tavallisen arjen pyörteissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti