torstai 24. syyskuuta 2009

T'es une vraie scandinave, toi

Hyvät uutiset: mä en yski enää (juuri ollenkaan) - ehkä se chartreuse teki kuitenkin tehtävänsä
Huonot uutiset: kylkeen pistää, melkein koko ajan. Äiti käski mennä lääkäriin, mutta jotenkin mua ei yhtään innosta yrittää selittää ranskaksi mihin sattuu ja vielä sitten koettaa ymmärtää mikä mahtaisi olla vikana... Katsellaan.


Täällä on edelleen kuuma, aivan helle suorastaan, ja musta tuntuu että mua katsotaan jotenkin pitkään kun kuljen ulkona onnessani topissa ja sandaaleissa (ja on mulla siis yleensä myös housut tai hame...;). Täkäläisten mielestä ihan normaali asu tällaisessa +25 asteen lämpötilassa on pitkät housut, saapikkaat, pitkähihainen paita, syystakki ja kaulahuivi. Mä paistun jo sen takia että sopivaisuussyistä (tai no, en tahdo liikaa erottua joukosta) pidän pitkiä housuja joiden lahkeita vähän käärin ja neuletakkia ainakin harteilla.

Sinänsä mulle kyllä sanottiin että musta paistaa kilometrin päähän se, että olen skandinaavi, sekä hiustenvärin että pukeutumistyylin perusteella. Hmm. Oon kyllä huomannut että täällä farkut kuuluu asuun kuin asuun, ja sain sitten Maximelta kuulla että ranskalaiset tytöt käyttää farkkuja koska hameen käyttäminen tarkoittaa automaattisesti sitä että on huora :S Mä aion kyllä silti edelleen pitää puolihameitani (huom, ei siis edes mitään minihameita). Ei mua haittaa yhtään näyttää skandinaavilta, päinvastoin!

Tänään päädyttiin K:n kanssa purkamaan turhautumistamme ranskalaiseen byrokratiaan ja asiakaspalveluhaluttomuuteen matkaamalla ratikalla kaupungin toiselle puolen jättimäiseen ostoskeskukseen, josta tarttui mukaan myös (hehheh) farkut... Mutta ne on ihanat <3 Oon jo pitkään halunnut löysät boyfriend-cut-farkut ja nyt löysin juuri etsimäni - rennot mutta silti siistit, eikä hintakaan ollut päätähuimaava. Lisäksi ostin tossut, joita en tuonut mukanani Suomesta yhtään paria, kun edelliset alkoivat olla melko puhkikulutettuja. Tulevat siis suureen tarpeeseen kaiken kaikkiaan. Mutta voin kertoa, että oli työn ja tuskan takana löytää ylipäätään kenkäkauppaa jossa myytiin tossuja tai tennareita (naisille siis, aloin jo harkita miesten kenkiä kun mun jalkani on joka tapauksessa niin epäranskalaisen suuri - kokoa 40). Naisten oletetaan käyttävän vain ballerinoja, korkokenkiä tai saapikkaita... Eli erotun entistä paremmin joukosta :D


Lopuksi vielä pari kuvaa eiliseltä vaihtareille järjestetyltä historiallisen Grenoblen kierrokselta. Sen jälkeen oli kampuksella soirée d'intégration, mihin mentiin sitten totta kain integroitumaan. Hetken aikaa oli hiukan orpo olo, kun ei tuntenut kertakaikkiaan ketään, mutta sitten alettiin K:n kanssa bongata tuttuja kasvoja vaihtari-infoista ja soluttauduttiin (täysin luontevasti :P) belgialaisten tyttöjen porukkaan. Illan aikana juteltiin myös parin italialaisen ja parin brasilialaisen kanssa, ja oli kyllä mukavaa saada välillä uuttakin juttuseuraa!
Ja nyt niitä kuvia:


Isère (eli Grenoblen halki virtaava joki) iltavalaistuksessa. Kierroksen alkaessa kello oli puoli kahdeksan (tai ehkä vähän enemmän, paikallisen täsmällisyyden tuntien) ja oli vielä ihan valoisaa. Noin varttia myöhemmin näytti tältä ja ehkä vartti tämän jälkeen oli jo ihan pilkkopimeää...


Grenoblen keskustaa. Kiivettiin vähän matkaa kukkulaa ylös kohti Bastillea, että päästiin ihailemaan maisemia. Kuva on otettu ilman salamaa ja on siksi näin taiteellisen tärähtänyt :)


Nyt, bonne nuit! Shoppailu vei aika lailla mehut, joten tämä lähtee nukkumaan, vaikka naapurin espanjalaisilla oliskin äänistä päätellen bileet tuloillaan/meneillään... Ei oo mua ennenkään häirinnyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti